Valkampanjen

Mys-Göran eller omstajlad-Göran rättare sagt har gjort det igen. Igår var han mer snygg och vårdad än vad någon kunde ha fantiserat om för ett år sedan. Han syntes till i TV rutan på 21-nyheterna, hade en fin solbränna, var glad och såg väldigt självsäker ut. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad han sa, ett till bevis på att ytan är viktigt och inte enbart innehållet.

På gott och ont kommer valkampanjen i år att vara med amerikaniserad än någonsin i svensk historia. Svenska politiker och speciellt sossarna har insett att de är ett varumärken som alla andra. Politiker måste uppfatta sig själva som varumärken och handla utefter det. Jag menar, vem vill rösta på en obegåvad, skunkig och okarismatisk partiledare? Inte jag i alla fall!

Föresten, kan någon mejla mig omstajlad-Görans imagekonsults nummer? Jag tänkte nämligen söka till Popstars nästa år.

Publicerad Dagens Media Nr 7. 16 April 2002

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *